Produkujemy cysterny przeznaczone do transportu płynnych produktów spożywczych, również wymagających podgrzewania i innych- nie podlegających wymogom ADR.
Cysterny wykonujemy w wersji ramowej (na pełniej ramie 3- osiowego podwozia naczepy) lub samonośnej (na 3- osiowym wózku jezdnym, dzięki czemu możliwa jest oszczędność ok. 600 kg masy pojazdu).
Ogólna charakterystyka cysterny – naczepy:
- pojemność do 34.000 litrów
- przekrój zbiornika: okrągły
- ilość komór dowolna (standardowo 3)
- materiał zbiornika wewnętrznego to stal kwasoodporna, np. AISI 304, 316, 316Ti
- materiał płaszcza zewnętrznego to stal kwasoodporna o powierzchni polerowanej (tzw. “lustro”) BA, aluminium malowane lub tworzywo GFK
- dennice zewnętrzne wykonane z tworzywa sztucznego w kolorach wg. palety RAL
- włazy górne z izolowaną obudową wyposażone w zawory odpowietrzające
- elementy nośne cystern (wręgi) wykonane ze stali kwasoodpornej- w przypadku naczep samonośnych oraz ze stali zwykłej zabezpieczonej przed korozją w procesie cynkowania ogniowego w przypadku naczep ramowych
- izolacja wełną, styropianem lub pianką poliuretanową o grubości 100mm
- centralny układ mycia CIP poszczególnych komór z zaworem odcinającym przy każdej głowicy myjącej i/lub przystosowanie do mycia na stacjach mycia cystern
- opcjonalnie – dla produktów wymagających transportu w wyższej temperaturze (np. olej, czekolada)- system podgrzewania za pomocą niezależnego agregatu grzewczego lub instalacji chłodzenia silnika ciągnika siodłowego
- pomiar temperatury za pomocą zegarowego czujnika temperatury
- podest obsługowy z barierką ochronną podnoszony dźwignią drabiny
- opcjonalnie:
- pojemniki transportowe węży załadunkowych
- węże transportowe
- relingi odbojowe – boczne poprzeczki zabezpieczające płaszcz cysterny przed wężami przy załadunku odgórnym
- pompy przeznaczone do rozładunku cysterny z produktu: membranowe, wirnikowe, krzywkowe, z napędem pneumatycznym, elektrycznym lub hydraulicznym
- opcjonalnie: zbiornik ciśnieniowy z możliwością rozładunku powietrzem- Paszport techniczny
- Certyfikat ATP (świadectwo zgodności z Umową o międzynarodowych przewozach szybkopsujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportowych używanych do tych przewozów)
- podwozie naczepy- specyfikacja według uzgodnień z Klientem