- Nowa cysterna spożywcza Pro-Wam
1. Cysterna :
• pojemność ok. 30.300 litrów
• cysterna trzykomorowa o następujących pojemnościach komór :
I komora : ok. 10.170 l
II komora : ok. 6.970 l
III komora :ok. 13.100 l
• przekrój okrągły, średnica zbiornika zasadniczego 1.912 mm
• ciśnienie pracy cysterny: atmosferyczne
• temperatura pracy: do 80°C
• zbiorniki wewnętrzne oraz płaszcz zewnętrzny wykonane ze stali kwasoodpornej AISI 304
• powierzchnia zewnętrzna – blacha kwasoodporna polerowana BA (tzw. „lustro”)
o gr. 0,8 mm, płaszcz spawany do włazów
• elementy nośne cysterny (wręgi) wykonane ze stali kwasoodpornej AISI 304
• izolacja – wełna mineralna o gr. 20mm oraz styropian o grubości 80 mm na powierzchni walcowej, pianka PUR o grubości 100 mm na powierzchni dennic
• dennice zewnętrzne z tworzywa, malowane w kolorze czerwonym – wg palety RAL kod 3000.
• trzy włazy DN450 PRO-WAM 4P – wzmocnione – uszczelka w pokrywie włazu
• bez instalacji wydmuchu i napowietrzenia
• instalacja mycia CIP – rura ukształtowana do zarysu cysterny, przyłącze DN50DIN z zaworem wyprowadzone na tył cysterny do szafki spustowej. Rurociąg zainstalowany z prawej strony cysterny do szafki
• w tylnej dennicy zamontowane lampy zespolone PROPLAST (pozycyjne, stop, kierunkowskazów)
• zawory bezpieczeństwa – zawór próżniowo-ciśnieniowy 1½” – 3 sztuki
• każdy właz wyposażony jest w obudowę ze stali nierdzewnej uniemożliwiającą przelanie, pokrywa izolowana, z każdej obudowy przelewowej jest wyprowadzony po lewej i prawej stronie przewód odpływowy do krawędzi dolnej cysterny
• pomiar temperatury – 3 nierdzewne zegarowe czujniki temperatury marki Fort Vale (zakres temperatury od – 20 do +160°C) zainstalowane w zbiorniku z prawej strony, zabezpieczone przed uszkodzeniem mechanicznym za pomocą siatki ze stali kwasoodpornej
• instalacja spustowa produktu – wyposażona w zawory denne Alfa Laval DN100 – sterowane z dołu cysterny; centralny rurociąg spustowy DN100 wyprowadzony na tył naczepy, wyposażony w zawór DN100DIN; zakończenie rurociągu umieszczone w kwasoodpornej szafce zamontowanej na tylnym, opuszczonym zwisie naczepy, drzwi w szafce otwierane do góry wspomagane sprężynami gazowymi.
• rura spustowa oraz zawory denne bez ogrzewania
• szafa tylna przystosowana do montażu pomp Ebara
• pompa wirowa do rozładunku i załadunku marki EBARA z napędem elektrycznym o mocy 7,5 kW wraz ze sterowaniem + osłona pompy nierdzewna
• na drzwiach szafy tylnej kieszeń na tablicę (kat 2/3)
• rury odbojowe chroniące płaszcz zewnętrzny przed uszkodzeniem wężami podczas załadunku przez włazy
• szafka przystosowana do montażu Webasto w przyszłości, z wyprowadzeniem na przód przewodów do ciągnika siodłowego, kanały grzewcze przyspawane do dna zbiornika, przystosowane do montażu Webasto w przyszłości, bez zalewania glikolem
• pojemnik na wąż wykonany ze stali kwasoodpornej w kształcie rury o średnicy 160 mm – szt. 2 zamontowany po lewej stronie cysterny + wąż DN80 L = 6 mb, 1 sztuka.
• pomost obsługowy wykonany z blachy aluminiowej antypoślizgowej zainstalowany z prawej strony cysterny; przy włazach boczne podesty obsługowe wykonane również
z antypoślizgowej blachy aluminiowej; poręcz bezpieczeństwa ze stali kwasoodpornej stawiana automatycznie poprzez rozłożenie drabinki wejściowej
• drabina – ze stali nierdzewnej, zamontowana na tylnej dennicy z prawej strony
• bez logo PRO-WAM na dennicy tylnej oraz powierzchni bocznej w tylnej części cysterny
• litrażowanie poszczególnych komór cysterny przez producenta
• atest Państwowego Zakładu Higieny
• rurociągi – wykonanie kwasoodporne
• redukcja DN100DIN / DN80EURO
• sygnalizacja napełnienia komór (odczyty sygnałów umieszczone w tylnej szafie)
2. Podwozie nierdzewne naczepy produkcji PRO – WAM :
• konstrukcja samonośna ze stali nierdzewnej elektropolerowanej
• zwis tylny opuszczony, podparty
• wysokość siodła 1.200 mm
• 3 osie Jost (dawniej Mercedes) AirMaster 3 x 9.000 kg
• zawieszenie pneumatyczne
• I oś podnoszona
• zawór do ręcznego podnoszenia osi
• nogi podporowe – stalowe
• osłony antynajazdowe – aluminiowe
• wsporniki osłon antynajazdowych – nierdzewne polerowane
• gniazda przyłączeniowe świateł oraz gniazda ABS/EBS
• układ hamulcowy WABCO z automatycznym zaworem regulacji siły hamowania i EBS 2S/2M oraz funkcją RSS
• instalacja żarówkowa elektryczna Hella
• lampy zespolone Hella
• lampy zespolone Hella
• hamulec parkingowy automatyczny
• ogumienie 385/65 R 22,5; 6 sztuk; Good Year K MaxT
• felgi stalowe
• czujniki ciśnienia w oponach
• winda na koło zapasowe
• bez koła zapasowego
• błotniki polietylen – 6 szt.
• zderzak nierdzewny polerowany
• wspornik resorów nierdzewny
• 2 kliny z mocowaniem
• skrzynka narzędziowa z zamkiem – nierdzewna
• pojemnik na wodę do mycia rąk
• manometr pomiaru obciążenia osi
• funkcja hamulca bezpieczeństwa – uruchomiona funkcja TSB
• atest PZH
• instrukcję obsługi w języku polskim
• dokumenty do rejestracji
Cena jednostkowa: 420.000 zł +23 % VAT
Więcej informacji do uzyskania pod numerem telefonu : 692 421 317.
- Cysterna :
- pojemność ok. 30.000 litrów
- jednokomorowa
- zbiornik zasadniczy ze stali AISI 316
- dennica tylna z lampami
- 3 przegrody
- Ciśnienie pracy 0.5bar
- Temperatura pracy 120 °C
- Średnica zbiornika zasadniczego 1.908 mm
- Grubość ścianki zbiornika zasadniczego 3mm
- Powierzchnia wewnętrzna zbiornika 2B
- Spoiny od wewnętrznej strony zbiornika trawione i zaczyszczone
- Bez prześwietleń
- Wręgi i wzmocnienia zbiornika ze stali AISI 304
- Obudowy włazów prostokątne ze stali AISI 304 – izolowane
- Odprowadzenie przelewu w obudów włazów połączone w jedną rurę 1 ½”
- Z lewej i prawej strony centralna rura przelewowa wyprowadzona do tyłu cysterny w dolną część i zakończona zaworem kulowym i elastycznym przewodem
- W pierwszej obudowie włazu wejście rury instalacji wydmuchu z zaworem DN 50 Fort Vale
- Kieszenie na tablice informacyjne ( 3 szt. lewa strona, 3 szt. prawa strona, 3 szt. tył )
- Instalacja CIP – przyłącze w szafie z tyłu
- ATP
- 1 sztuka Fort Vale DN500 z pokrywą ze stali nierdzewnej zamykaną na 6 mocowań – uszczelnienie PTFE
- 3 sztuki Fort Vale DN460 z pokrywą ze stali nierdzewnej zamykaną na 6 mocowań – uszczelnienie PTFE
- Zawór podciśnieniowy zamontowany na zbiorniku w obudowie I włazu, bez filtra sterylnego
- Zbiornik zakończony zaworem dennym 3” Fort Vale typu Clean flow sterowany pneumatycznie, obudowa zaworu ma zapewnić możliwość łatwego zdjęcia lub dostępu do obsługi zaworu i siłownika pneumatycznego
- sygnalizacja świetlna otwartego zaworu dennego
- Rura spustowa 3” wyprowadzona do szafki na tylnym zwisie zakończona zaworem motylowym 3” Fort vale z zaworem probierczym oraz złączem nierdzewnym EURO 80 MK z zaślepką
- Rura spustowa izolowana
- Przełącznik otwierania zaworu dennego umieszczony w skrzynce na tylnym zwisie
- Na tylnym zwisie duża szafa spustowa 2400 z drabinką wejściową po lewej stronie, do zbiornika zamontowany wspornik dennicy
- Podgrzewanie zaworu spustowego za pomocą pary
- Linia 2” po prawej stronie naczepy
- W dolnej części linii zamontowany zawór zwrotny, zawór ręczny kulowy, zawór bezpieczeństwa i manometr
- Filtr jonowy Donaldson
- Linia wydmuchu w dalszej części umiejscowiona w izolacji ( pod płaszczem zewnętrznym) i poprowadzona do pierwszej obudowy włazu
- Przyłącze instalacji powietrznej z przodu z prawej strony
- W dolnej części zbiornika kanały grzewcze 3 szt. o szerokości 115 mm , wejście 1”, wyjście 1” ( 2 kanały na Webasto i 1 kanał na parę)
- instalacja rurowa z systemem zaworów do załadunku i odpowietrzania systemu grzewczego
- podłączenie grzania – wyprowadzone na przód naczepy, przygotowane do podłączenia z układem chłodzenia silnika ciągnika siodłowego
- Izolacja zbiornika wełna 100mm, pod pasami mocującymi i przy wręgach izolacja wełna mineralna prasowana 20mm / łupka z PUR 80mm
- Na dennicach izolacja wełna 100mm
- Płaszcz zewnętrzny ze stali AISI 304 połysk
- Dennice zewnętrzne z tworzywa kolor biały RAL 9016
- Zbiornik wyposażony w 1 szt. termometru o zakresie -20 °C do +150 °C zamontowanego na zewnątrz po prawej stronie
- Podest wykonany z aluminium na całej długości cysterny po lewej stronie
- Podest dodatkowy pomiędzy włazami
- Drabina i składana poręcz ze stali nierdzewnej po lewej stronie
- Czujnik otwarcia drabiny połączony z blokadą hamulców
- Po każdej stronie naczepy pojemnik na wąż wchodzące do szafy z wężami spożywczymi
- Pojemniki ze stali AISI 304 na wąż – 2szt. (bez węży)
- Średnica pojemnika ok 160mm, długość 6000mm
- Podwozie PRO-WAM:
- konstrukcja samonośna ze stali nierdzewnej elektropolerowanej
- Zwis opuszczony, wzmocniony, z podparciem dennicy
- wysokość siodła 1.200 mm
- podwozie – 3 osie Mercedes AirMaster 3 x 9.000 kg
- I oś podnoszona
- zawieszenie pneumatyczne
- zawór do ręcznego podnoszenia osi
- nogi podporowe aluminiowe
- osłony antynajazdowe – aluminiowe
- wsporniki osłon antynajazdowych – nierdzewne polerowane
- gniazda przyłączeniowe świateł oraz gniazda ABS/EBS
- układ hamulcowy WABCO z automatycznym zaworem regulacji siły hamowania i EBS 4S/2M oraz funkcją RSS
- instalacja elektryczna
- kompletne oświetlenie pojazdu
- oświetlenie Hella
- hamulec parkingowy automatyczny
- ogumienie 385/65 R 22,5; 6 sztuk marki Bridgestone
- felgi stalowe
- kosz na koło zapasowe (nie winda)
- bez koła zapasowego
- błotniki polietylen lub nierdzewne – 6 szt
- zderzak nierdzewny polerowany
- wspornik resorów nierdzewny
- 2 kliny z mocowaniem
- Bez skrzynka narzędziowa z zamkiem
- bez pojemnik na wodę do mycia rąk
- manometr pomiaru obciążenia osi
- funkcja hamulca bezpieczeństwa – uruchomiona funkcja TSB
- po lewej stronie skrzynka transportowa ze stali nierdzewnej o wymiarach 1000x500x500 mm
- gaśnica 2x6kg
- bęben z przewodem masującym
- pasek elektrostatyczny
- skrzynka kierowcy
- konsola z zaworami do regulacji wysokości ramy w kwasoodpornej obudowie
- rok produkcji 2025
Cena jednostkowa : 399.000 zł + 23% VAT
Opcjonalnie :
- Niezależne ogrzewanie Webasto z dodatkowym zasilaniem 230V
Agregat grzewczy Thermo 300 po lewej stronie umieszczony w nierdzewnej skrzyni
Agregat wyposażony w zbiornik na olej napędowy 35 litrów
sygnalizacja świetlna pracy agregatu – Dopłata 22.000 zł + 23% VAT
- Opony Michelin (6szt.) – Dopłata 6.000 zł + 23% VAT
- Felgi aluminiowe Dura Bright (6szt.) – Dopłata 6.000 zł + 23% VAT
Do sprzedania : naczepa 21.000 l do przewozu masy jajecznej lub mleka.
pojemność ok. 21.000 litrów
trzykomorowa – pojemność zbiorników: I – 7.000 l, II – 7.000 l, III – 7.000 l
przekrój okrągły
materiał- stal kwasoodporna gat. AISI 304
parametry pracy:
– ciśnienie robocze: bezciśnieniowa
– temperatura pracy 0-100°C
– gęstość przewożonego produktu 1,26 kg/dm3
3 włazy DN450 z uszczelkami Viton, po jednym w I, II i III komorze
każdy właz wyposażony jest w obudowę ze stali nierdzewnej uniemożliwiającą przelanie, pokrywy są izolowane, z każdej obudowy przelewowej jest wyprowadzony po lewej i prawej stronie przewód odpływowy do krawędzi dolnej cysterny
izolacja – PUR o grubości 150mm na powierzchni walcowej, pianką poliuretanową o grubości 100 mm na powierzchni dennic
płaszcz zewnętrzny – blacha za stali kwasoodpornej gat. 304, struktura powierzchni BA polerowana, opaski ze stali kwasoodpornej o wysokim połysku mocowane na podkładach gumowych, dennice wykonane z laminatu w kolorze zielony wrzos nr 6235 wg palety Mercedes Benz RAL 6032, w tylnej dennicy zamontowane 4 lampy oświetleniowe
instalacja spustowa produktu – każda komora wyposażona w zawór denny DN80 sterowany ręcznie z prawej strony, zawory denne spięte wspólnym rurociągiem DN100 (uszczelka Viton) wyprowadzonym na prawą stronę naczepy do szafy z instalacją pomiarową, rura spustowa izolowana obudowana osłoną ze stali kwasoodpornej
zawory bezpieczeństwa – każda komora (I, II i III) jest wyposażona w zawór próżniowy 1½” i zawór DN65 otwierany na czas mycia
mycie zbiornika cysterny- cysterna wyposażona jest w centralny układ mycia w systemie zamkniętym CIP (np. w 1 komorze zainstalowane są 2 głowice, w drugiej – 1 głowica, w trzeciej – 2 głowice), konstrukcja cysterny oraz rozmieszczenie włazów umożliwia mycie cysterny w stacjach mycia cystern. Przyłącze układu mycia zakończone zaworem DN50DIN wyprowadzone na prawą stronę cysterny
pomost obsługowy – w górnej części po prawej stronie zainstalowany jest pomost obsługowy wykonany z blachy aluminiowej ryflowanej przetłaczanej, antypoślizgowy, z poręczą bezpieczeństwa ze stali kwasoodpornej rozkładaną od dołu automatycznie za pomocą drabiny, przy włazach znajdują się boczne podesty obsługowe wykonane również z blachy aluminiowej antypoślizgowej, w tyle z prawej strony zamocowana jest drabina ze stali nierdzewnej. Drabina mocowana elastycznie do ramy cysterny
rury boczne na schowanie węży I=6,2 mb, Ø154 – 2 szt.
2. Podwozie naczepy:
dopuszczalna masa całkowita 34.000 kg
agregat trzyosiowy kompletny firmy SAF, osie tarczowe
oś pierwsza i trzecia podnoszona
układ hamulcowy WABCO 4s/2m
czop pociągowy JOST
wysokość siodła 1.200 mm
kompletne oświetlenie pojazdu
hamulec parkingowy automatyczny
skrzynka narzędziowa – kwasoodporna, szczelna
zbiornik na wodę
manometr pomiaru obciążenia osi
boczne osłony przeciwnajazdowe
kolor – szary RAL 7021
ogumienie 385/65R22,5 x 6 szt. + 1szt. koło zapasowe
felgi stalowe – 7 szt.
3. Instalacja pomiarowa do odmierzania ilości masy jajecznej rozładowywanej u Klienta, wyposażona w :
– szafę na aparaturę AKP zamontowaną z boku naczepy (między nogami podporowymi a I osią) wyposażoną w drzwi kwasoodporne otwierane na boki
– oddzielną szafkę na komputer PK-3 i drukarkę
– nagrzewanie komory pomiarowej w okresie zimowym w zakresie 0º-2ºC przy pomocy nagrzewnicy zasilanej z bloku silnika ciągnika
– pompę z napędem hydraulicznym PW 24H
– przepływomierz elektromagnetyczny PD 340
– komputer PK-3
– drukarkę
– instalację rurową
– odgaźnik
– instalacja daje możliwość załadunku i rozładunku przy pomocy pompy zewnętrznej oraz załadunku i rozładunku przy pomocy pompy PW 24H przez instalację pomiarową
4. Wyposażenie dodatkowe :
4.1. Izolacja termiczna wykonana z pianki poliuretanowej w miejsce styropianu.
4.2. Czujniki zamontowane przy zaworach dennych (3 szt.) podłączone do komputera PK-3 informujące z jakiej komory produkt został rozładowany do określonego dostawcy.
4.3. Czujniki temperatury zamontowane w każdej komorze (w części dolnej cysterny) podłączone do komputera PK-3 rejestrującego zmiany temperatury w czasie transportu produktu. Odczyt temperatury odbywa się z częstotliwością (z możliwością zmiany) w zakresie od 1 min – 30 min. Temperatura produktu w czasie zdawania (rozładunku) będzie zapisana na wydruku.
4.4. System GPS do identyfikacji odbiorcy produktu oraz do analizowania śladu trasy.
4.5. Tracking – monitoring pracy instalacji pomiarowej w trybie on-line, np.:
ślad trasy
informacja o stanie realizacji trasy (ilość zdanego produktu, stan zapełnienia komór, liczba zrealizowanych rozładunków, raporty z poszczególnych rozładunków)
informacja gdzie w danym momencie znajduje się autocysterna
rejestracja temperatury produktu w poszczególnych komorach
Do działania systemu konieczne jest zawarcie umowy z jednym z operatorów sieci komórkowych na transmisję danych GPRS.
Kontakt : Paweł Kołodyński : tel. 660 – 560 – 651

